snabbkurs i vett och etikett

Min gode vän tillika cirkusbroder Klatusch tillbringade en inte helt obetydlig mängd tid igår med att vänligast upplysa mig om hur man bör bete sig.


- Vad gäller hattar inne på restauranger brukar män skygga för hattar på sina egna fruar men stimulera att kvinnan vid nästa bord bär en tokig hatt. Det gäller alltså att välja vem man klär sig för. Vidare bör man som dam låta mannen sköta beställningen. I synnerhet om han betalar.

- Men å käre bror, jag hoppas verkligen att man som dam tillfrågas om vad man önskar. Vissa äter ju till exempel inte fisk.

- Jag visste att du skulle fråga detta och bemödade mig därför lite extra för att inhämta upplysningar i ämnet. Mannen bör fråga damen om hon önskar något speciellt. Som dam bör man dock inte välja det dyraste på menyn utan låta honom rekommendera något.

- Käre bror, vad du kan! Käre bror, vad du vet!

- Ja.

- Men kläder då? Vad ska man ha på sig?

- En chic boa eller pälscape är snyggt och lätt att härbärgera på stolen.

- Så klart!

- Min unge bror, det här kan vara ett bra tillfälle att påminna dig om att inte vrida på huvudet för att stirra på andra gäster. Om Greta Garbo skulle komma in: vrid mest på ögonen.



Note to self: Remember that cranial nerves III, IV and VI must work in concert for conjugate eye movements. This might be useful information when wanting to oggle Greta Garbo.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Greta who? Är inte det hon som är ihop med Charlie Sheen?

2006-10-14 @ 00:37:40
Postat av: Pugwall

Fresten! Fan vad "2 ½ men" är guld!

2006-10-14 @ 00:38:29
Postat av: Pugwall

Guuuuld, I tell you! Han är värd sina 15 miljoner per avnitt, han och de resterande 1,5 männen!

"Tagline: Two adults. One kid. No grown-ups."

2006-10-14 @ 00:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback