boarding completed. cabin crew - crosscheck and report.

Eftersom jag blivit en så kallad frequent flyer med tillhörande bonuskort har jag på sistone fått flera tillfällen att studera detta med flygning. Något som snabbt blir tydlig även för den mest oerfarne flygresenären är pilotens och styrmans vilja att informera passagerarna om olika mått och positioner.
Med tanke på passagerarnas begränsade möjlighet till att påverka kan det kännas onödigt att få all den informationen. Vissa skulle ändå hävda att det ändå är bra att man infomeras. Informeras? Förstår någon verkligen vad det de säger faktiskt innebär? Att man flyger på si och så många meters höjd säger i varje fall inte mig någonting annat än att man är väldigt högt uppe vilket redan konstaterats genom en snabb titt genom fönstret. Jag förstår att vi är högt uppe utan att man talar om det för mig. Jag förväntar mig att vi är högt uppe. 
Andra detaljer de förser oss med kan vara vilken landningsbana de tänker landa på. Vid min senaste flygning informerades vi om att man tänkte landa på bana 12. Bana 12? Är det en bra bana? Är bana 12 bättre än bana 11? Är flygplatsen känd pga sin bana 12? Är bana 12 rosa? Något speciellt med bana 12 måste det ju vara eftersom styrman var noga med att påpeka att det var just bana 12 man skulle landa på, först på svenska och sedan på engelska. We'll be landing in an eastward direction on lane 12.



Kommentarer
Postat av: sara

för det första: inrikesflyg räknas inte!
för det andra: min pappa är mkt intresserad av sånt här som hur högt man är och hur snabbt det går mm...väldigt intressant person att flyga med
för det tredje: jag kom på några mera som kanske är intresserade, dom som har sex på toan och vill veta om dom är med i 10 000 meters klubben eller inte...fan! 9 998 meter...helt meningslöst!
för det fjärde: uppsala är sveriges fjärde största stad och vi har ibland kända djs på ÖG...så nästa gång måste du stanna längre än en dag! peace out!

2006-03-18 @ 00:03:29
Postat av: H

Inrikesflyg räknas i allra högsta grad. Kraschar ett inrikesflyg så dör man lika mycket av det som man skulle om man vore ombord på ett utrikesflyg som kraschade.

2006-03-20 @ 21:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback