om hur jag har det i småstaden

Eftersom många frågar om hur jag har det i Småstaden tänkte jag ägna detta inlägg till att försöka berätta lite om hur jag har det.


 Jag bor vid pilen.
Här är huset jag bor i. Jag bor vid pilen. Som ni ser så ligger det  vid en stor korsning vilket jag inte är helt nöjd med så jag har börjat fundera på om jag kanske ska flytta.
Det bor en massa trevliga människor i mitt hus. Nedan presenterar jag några:


David
Detta är David. Han sysslar med fysik om dagarna. Detta är David. Han sysslar med fysik om dagarna. Faktum är att jag tog den här bilden på honom när han fick något pris för en uppfinning han hade gjort. Alla vi som bor på hans våning följde med och det var faktiskt riktigt roligt! =)

Dañel
Min granne. Det här är Dañel och han är också trevlig. Han bor inte på samma våning som David och jag men han följde med på Davids prisutdelning ändå. Det tycker jag vittnar om vilket social kille han är. För det är han! Världens goaste! På dagarna arbetar han på biblioteket nere på stan men det är på kvällarna som han gör det han älskar: Spelar musik. Enligt honom själv är det därfär han bär den
där Havannahatten, så att alla ska se att han är en musiker. Och visst ser han lite ut som en rocker? =P

Luka
Detta är Luka. Hon bor på andra våningen.Det här är Luka och som ni ser så är hon lite äldre men det är inget man tänker på för hon är också världens goaste! Häromdagen till exempel tipsade hon mig om hur man kunde göra risotto på ett jättesmarrigt sätt. Och det blev verkligen jättegott! Men jag tänker inte säga vad det var för det är hemligt. (hihi)

Sandy
Det här är Sandy. Ååå, Sandy! Han ska alltid spexa till det! =D Han bor högst upp i huset så han och jag brukar hinna skvallra ganska mycket i hissen eftersom vi båda ska högt upp.

Lisa
 Här har vi Lisa. Hon är från USA men är i Småstaden för att göra något internationellt projekt om barnomsorg. Jag måste tyvärr erkänna att jag inte rikigt vet vad projektet går ut på men det verkar väldigt spännande!


Här är kvarterskrogen där jag och olika vänner äter ibland:
Kvarterskrogen (Bilden på Sandy är från när han och jag var här och åt förra helgen. Det var jättetrevligt och jättegott. Jag åt ananas- och örtmarinerad kyckling med ris. Mums!)


Tja det var lite om hur jag har det. Hoppas ni känner att ni vet lite mer nu. =)



Kommentarer
Postat av: Anna S

Hej hej! har du sandys mobilnr? kan inte jag få det av dig isåf? om du har det? sneeela!!! jag har dreglat dagligen sen jag såg honom i hissen förra gngen jag va hos dig, men då visste inte jag att han bodde där.
Btw: e d där David du har berättat om, han som e lite tråig? (hoppas han inte läser... :-) )

kramkram, vi cs

2006-04-17 @ 00:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback