you wish you were a punk rocker eller vaddå?

Om jag inte hade haft några skrupler skulle allt följande kunnat inträffa idag:

På Centralstationen:
- Jag: Ursäkta men skulle du kunna flytta dig lite mer åt höger?
- Tjej: Jaha, varför då?
- Jag: Jo om du flyttar dig lite mer åt höger i sidled så försvinner du helt ur mitt synfält och jag slipper titta på dina fula örhängen.
(Tjej flyttar sig ledset åt höger i sidled, jag nöjd eftersom jag inte har några skrupler vilket ju var förutsättningen för denna hypotetiska situation)

Fortfarande på Centralstationen:
- Jag: Ta av dig skorna och bränn dem snarast! Observera att jag uttrycker mig i imperativ!
- Tjej #2: Jag fattar inte vad imperativ betyder.
- Jag: Klart du inte gör, någon som väljer att ha sådana skor som du har en kall dag som denna kan omöjligen ha mycket vett i huvudet och det lilla vett du ändå har kan du inte lägga på att komma ihåg saker som imperativ. Gör som jag säger och bränn skorna så att du aldrig mer kan ha dem.
- Tjej#2: Men när det blir varmt då? Då kan jag ju ha dem och då är det ju inte bra om jag bränner
dem. (Triumferande.)
- Jag: Nej, när det är varmt bör du inte ha dem för dina skor är fula. Om du bränner dem kan du aldrig mer ha dem vilket är hela syftet med brännandet. (Trumfar utan att ha behövt ta till trumfkortet deponens.)
(Tjej #2 bränner skorna kort därefter) 

På pappersavdelningen efter noggrant letande efter tippextejp men endast funnit glitter:
- Jag: Hej, jag letar efter tippextejp men jag hittar ingen.
- Pappersavdelnings-kille: Nej, om det inte finns ute så finns det tyvärr inte. Men vi har de här papperskorgarna i svart, vitt och grönt för 50 kronor. I dem kan du slänga papperna du skrivit fel på.
-Jag: Det är en dålig idé. Hela idén bakom Tippex är man inte ska behöva skriva om hela texten bara för att man råkat göra fel.
-Pappersavdelnings-kille: Nej, det har du ju rätt i. Men då vet jag verkligen vad du behöver, lite glitter på tub! Om du sätter lite glitter där du skrivit fel kommer ingen att märka det eftersom de kommer att bli så distraherade av glittret!
-Jag: Nej. Du gör ett felaktigt antagande om du tror att alla skulle vara våp som du och likt skator låta sig distraheras av glitter. Jag behöver tippextejp, ge mig tippextejp!
-Pappersavdelnings-kille: Amen, vi har ingen.
-Jag: Good day to you, sir. 

När jag ändå var igång och var skrupelfri och allt skulle jag säkert ha kunnat ringa upp TV6 och läst lusen av dem för att de suger så oerhört. Det borde jag gjort även med skrupler.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback