i'm no fred flintstone but i can make your bed rock

  

Spännande händelser i Utlandet! Jordskalv! Tyvärr sov jag mig igenom det första skalvet och märkte ingenting. Senare på dagen kom ett efterskalv för oss morgontrötta men av det uppfattade jag heller ingenting. Så när folk träffades på kvällen och försökte pricka in skalvens storlek på Richterskalan hade jag inget att komma med. Inget ”Jag satt på övervåningen men kunde ändå känna det”. Inget ”Vi trodde det var en bomb”. Inget ”Hela soffan skakade”. Inte heller hade jag hört hur det mullrat så jag kunde inte säga ”Jag trodde det var åskan”. Som sagt, inget.

Detta som alltså kunde ha blivit mitt första (och förhoppningsvis enda) jordskalv gick mig helt obemärkt förbi trots att det inträffade två gånger (jordskalv i plural!). Det hela blev för min del egentligen en ganska händelselös dag inte helt olik andra dagar utan jordskalv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback