medicin, kreativa ådror samt Roger och Lotta


Diabetes är den nya ryssen.  Istället för att akta sig för ryssen ska man numera akta sig för diabetesen.  Det var väl bl.a. det som var dagens take-home-message från föreläsnigen som gavs av en idrottsmedicinare, en grupp som jag av någon anledning hyser viss skepis mot. Spelar ingen roll att idrottsmedicinaren i fråga var lektor och förutom diabetes även kunde mycket om pimaindianer, musklers metabola anpassning, samt även visste hur man använder sig av Power Point för att på bästa vis illustrera translokationen av GLUT4, viss skepsis infinner sig alltid. Det är något med trovärdigheten tror jag.

Jag misstänker att den kreativa ådran alla andra verkar ha äntligen gav sig till känna hos mig idag. Jag sprättade bort knapparna på en kofta och sydde dit egna. Babysteps.

Jag undrar hur maktbalasen mellan Roger Blomquist och Lotta Falkenbäck ser ut. Under sändningarna kan det ibland låta som att Lotta har övertaget, hon är ju trots allt expertkommentator. Roger är bara kommentator. Varje gång Roger tycker något är bra säger han "Det HÄR är bra" varpå Lotta ibland håller med men ibland säger hon även emot: "Nej, det var en grov miss". I såna stunder får man intrycket att Lotta har övertaget. Hon har ju till och med kommit på ett eget ord för de amerikanska kvinnliga åkarnas lutz som hon tycker är en bladning mellan lutz och flip: flutz. DET är bra, det kan bara en expertkommentator komma på. Lotta deltog själv i OS i Calgary 1988 och slutade på  en fin 21:a plats.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback