jaha, så hela intelligentian tittar på veronica mars


Veronica Mars kollrar bort mig direkt. Jag hänger aldrig med.

     Pro primo: Alla i serien har vid något tillfälle varit misstänkta för mordet på Lilly Kane, missar man ett avsnitt har misstanken hunnit gått över till någon annan.  Det är lite som kull. (Kull heter för övrig pjätt i Skåne.)
Lämpliga kommentarer att fälla vid sådana tillfällen: Va? (Det är även en lämplig kommentar att fälla över Skånes benämning på kull. Pjätt. Hur tänker man då?)
     Pro secundo: Alla verkar ha något fuffens för sig. Det är inte bra.  Jag kan inte nog understryka vikten av en tydlig dikotomisering enligt good guy -bad guy. Annars vet man (jag)  inte vem man (jag) ska heja på. Ju.
Lämpliga kommentarer att fälla vid sådana tillfällen: Va?
     Pro tertio:  Alla verkar ha  haft ihop det med minst två andra i serien. Detta är i och för sig inte ett ovanligt fenomen i tv-serier men, återigen, missar man något avsnitt har kull-principen hunnit tillämpas. (Nej. Inte pjätt-principen. Gränserna.)
Lämpliga kommentarer att fälla vid sådana tillfällen: Va? Jaha, så han är gay nu? (Kanske inte så mycket i just Veronica Mars utan mer i allmänhet.)

Jag  hittade ett inlägg på diskussionsforumet för Veronica Mars på IMDb:” I think that veronica mars veiwers have higher IQ's than average because it takes some brains to watch the show”. I inägget tipsas även om en länk till ett IQ-test. Detta inlägg följs av svar där andra användare som gjort IQ-testet berättar om hur hög IQ de har:

”my actual IQ is a 140, or at least it was in first grade when I was tested to get into a gifted school.”

”(...)IQ of 137. I was tested in jr. high.”

Även jag gjorde IQ-testet och hamnade på 126. Inte alls lika bra som Stargirl92:  ”147, and I'm 14.” Jag skyller det faktum att en person född på 90-talet scorade så brutlat mycket bättre än jag på den sena timmen. (Att always blame the black guy är fel. Michael Richards har empirisk kunskap därom.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback