post scriptum

Jag tar tillbaka uttalandet att post scriptum spelat ut sin roll i dokument skriva på dator. Jag har nämligen kommit över ytterligare information om Johan Glans (stor svensk komiker) och Johanna Lind (rökfri förebild för unga) och för att publicera denna information insåg jag att ett post scriptum var oundvikligt vilket ju helt motbevisar mitt påstående att post scriptum numera skulle vara överflödiga. En snabb googling (ett av de nya orden i SAOL 13th ed. månne?) visar att både Johan Glans och Johanna Lind (röker ej samt förebild) går att boka till events och kick-offs. Vid varje artist finns dennes status angiven. Johan Glans status är "etablerad" och Johanna Linds (non-smoking role model) är "namnkunnig". Här uppstår en fråga: Hur har Swealandz Artistförmedling definierat begreppet namnkunnig? Eftersom de inte presenterar några definitioner återtstår att leta upp andra artister med statusen namnkunnig. Bland resultaten finner man bland andra Kristin Kaspersen (28 000 - 50 000 kr. Galna bananer.), Kent (50 000 eller mer. Galna bananer.), Kristian Luuk (ospecificerat pris. Ospecificerade priser kan lätt bli galna bananer) och Leila K (ospecificerat pris. Priset blir nog ingen galen banan. Men hon är.). Vad jag vill komma fram till är att alla dessa personer är mycket mer namnkunniga är Johanna Lind (den rökfria förebilden). Men å andra sidan förstår jag Swealandz Artistförmedling. Vad skulle de annars ange som status för Johanna Lind (förebild som inte röker)? "Helt jävla okänd, inte ens hennes egen morsa vet vem hon är."?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback